In onze Masterclass Strategie gaat u aan de slag met het door ons ontwikkelde strategieformat met bijbehorende tools. Door de plezierige afwisseling tussen theorie en praktijk kunt u na afloop direct aan de slag met het uitwerken van uw strategie.
Wie bepaalt momenteel de koers van uw bedrijf? U of de waan van de dag? Het is tijd om van een afstandje naar uw bedrijf te kijken, om vervolgens weer volledig de regie te pakken. Niet alleen voor morgen, volgende week of volgende maand, maar voor de toekomst. Want weet u waar uw bedrijf nu staat? Waar uw kansen liggen? En hoe u ook in de toekomst blijft winnen?
Waarschijnlijk zijn de jaarcijfers van uw bedrijf goed en weet u keer op keer een oplossing te vinden voor de uitdagingen die op uw pad komen. Toch zien wij dat veel bedrijven vergeten verder te kijken dan die nabije toekomst. Daarmee loopt u nieuwe kansen mis en ziet u potentiële bedreigingen over het hoofd. Met een frisse blik naar uw bedrijf kunnen kijken is daarom belangrijker dan ooit. Daarom hebben wij de Masterclass Strategie ontwikkeld op basis van onze jarenlange praktijkervaring
In de Masterclass gaat u aan de slag met het door ons ontwikkelde strategieformat met bijbehorende tools. Door de plezierige afwisseling tussen theorie en praktijk kunt u na afloop direct aan de slag met het uitwerken van uw strategie.
De Masterclass is opgebouwd aan de hand van de drie cruciale vragen in strategie-ontwikkeling:
We kijken eerst naar de huidige staat van uw bedrijf: weet u waar uw bedrijf voor staat en waarom klanten juist bij u kopen? Is uw orderboek voldoende gevuld? Waar lopen we nu tegen aan in de commercie? Vervolgens gaan we aan de slag met de marktgegevens, trends en concurrentie. Ook kijken we naar nieuwe verdienmodellen en ontwikkelingen in de waardeketen. Welke kansen en bedreigingen zijn er in de markt? Hoe kunnen we onze sterktes inzetten? Welke groeimogelijkheden zijn er? Welke strategische keuzes maken we om “te winnen”? En wat levert dit op aan omzet en winst in de komende jaren? Tot slot legt u de basis voor een goed implementatieplan en bepaalt u welke stappen nodig zijn om uw nieuwe strategie door te voeren.
Dit doen we aan de hand van compacte blokken theorie en uitleg van de belangrijkste tools, afgewisseld met praktische opdrachten, waarin u met de eigen strategie aan de slag gaat. Ook is er voldoende gelegenheid om uw eigen ervaringen te delen en te sparren met andere deelnemers aan de Masterclass.
U eindigt niet alleen met heldere inzichten en bruikbare uitwerkingen van de opdrachten, maar weet ook hoe u verder moet met de ontwikkeling van uw bedrijf.
Deze Masterclass is vooral interessant voor: